آموزش پخت آسان کلم بروکلی پلو
5 (100%) 20 votes

آموزش پخت آسان کلم بروکلی پلو

مواد لازم

  • کلم بروکلی : 1 ساقه متوسط خرد شده
  • برنج : 2 پیمانه
  • کره : 2 قاشق غذاخوری
  • پودر سیر : 1/4 قاشق غذاخوری 
  • فلفل قرمز : 1/8 قاشق غذاخوری 
  • فلفل سیاه تازه
  • پنیر پارمسان : 1/4 پیمانه رنده شده 
  • پنیر چدار : 1 پیمانه خرد شده

مراحل آماده سازی

مرحله 1
آموزش پخت آسان کلم بروکلی پلو
به هر روشی که دوست دارید و راحت هستید می تونید برنج را بپزید من این بار برنج دمی درست کردم . 2 پیمانه برنج را با 3 پیمانه آب و کمی نمک درون قابلمه ریختم و برای 30 دقیقه صبر کردم تا برنج خیس بخورد سپس روی شعله قرار دادم زمانی که آب بجوش آمد شعله را کم کردم تا برنج به صورت ملایم بپزد و در آخر از یک دمکنی استفاده کردم تا آب برنج کشیده شود. حتما از یک قابلمه کمی بزرگ استفاده کنید تا بتوانید راحت بقیه مواد را اضافه کنید و هم بزنید.
مرحله 2
آموزش پخت آسان کلم بروکلی پلو
در زمانی که برنج می بپزد یک عدد کلم بروکلی را بشویید و گل های آن را از ساقه جدا کنید و بخار پز کنید سپس ریز خورد کنید.
مرحله 3
آموزش پخت آسان کلم بروکلی پلو
وقتی برنج دم آمد 2 قاشق غذاخوری کره ، 1/4 قاشق غذاخوری پودر سیر ، 1/8 قاشق غذاخوری فلفل قرمز و  کمی فلفل سیاه تازه آسیاب شده را روی برنج می پاشیم و هم می زنیم تا با برنج مخلوط شود . بهتر هست بعد از پخت ادویه ها را اضافه کنیم تا رنگ و عطر اون ها ملموس باشه .
مرحله 4
آموزش پخت آسان کلم بروکلی پلو
سپس کلم بروکلی خرد شده را اضافه میکنیم و با برنج ترکیب می کنیم. تو این مرحله با گرمای برنج عطر کلم بروکلی ها در می آید و باید کمی صبر کرد تا دمای برنج کم بشه تا وقتی پنیر رو بهش اضافه می کنیم پنیر ذوب نشه.
مرحله 5
آموزش پخت آسان کلم بروکلی پلو
در آخر  1/4 پیمانه پنیر پارمسان رنده شده که باید حالت پودر و خیلی ریز باشه و 1 پیمانه پنیر چدار که درشت رنده کردیم را اضافه میکنیم و با هم مخلوط میکنیم.
مرحله 6
آموزش پخت آسان کلم بروکلی پلو
کلم بروکلی پلوی شما آماده هست اما فقط یک نکته بگم که بهتر هست پنیر در این غذا ذوب نشه و فقط با گرمای برنج کمی گرم بشه تا عطر اون کل برنج رو بگیره اما اگه شما طرفدار پنیر ذوب شده هستید می تونید وقتی برنج گرم هست پنیر رو اضافه کنید تا ذوب بشه پس هر جور که دوست دارین از این غذا لذت ببرید.

تگها :
نظرات کاربران

برای ارسال نظر ، وارد حساب کاربری خود شوید
ورود به حساب