دستور تهیه تیرامیسو کلاسیک
5 (100%) 20 votes

دستور تهیه تیرامیسو کلاسیک

مواد لازم

  • اسپرسو (یا قهوه قوی) : 1 و 1/2 پیمانه 
  • بیسکوییت لیدی فینگر : 40 عدد
  • زرده تخم مرغ : 6 عدد بزرگ
  • شکر : 3/4 پیمانه
  • پنیر ماسکارپونه : 450 گرم
  • خامه : 2 پیمانه
  • عصاره وانیل : 2 قاشق غذاخوری
  •  پودر کاکائو : 3 قاشق غذاخوری

مراحل آماده سازی

مرحله 1
دستور تهیه تیرامیسو کلاسیک
اول قهوه اسپرسو یا یک قهوه قوی رو با دستگاه آماده کنید اگر هم از قهوه جوش دستی استفاده میکنید بعد از درست شدن قوه کمی صبر کنید تا قهوه ته نشین بشه و از یک صافی قهوه را رد کنید تا کاملا شفاف باشه و یا می تونید از قهوه های فروی کلاسیک استفاده کنید، 1 و 1/2 پیمانه قهوه رو با 1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل مخلوط کنید و نیمی از بیسکویت های لیدی فینگر را دانه دانه در قهوه بغلتانید و در کف ظرف بچینید.
مرحله 2
دستور تهیه تیرامیسو کلاسیک
شما برای این مقدار مواد نیاز به یک ظرف تقریبا 20 در 30 سانتیمتری دارید. یک لایه از لیدی فینگر های آغشته به قهوه را در کف ظرف بچینید و ظرف را کنار بگذارید.
مرحله 3
دستور تهیه تیرامیسو کلاسیک
6 عدد زرده تخم مرغ و 3/4 پیمانه شکر را با همزن دستی مخلوط کنید سپس ظرف را روی بخار آب قرار بدین و هم بزنید تا شکر کاملا حل بشه و کنار بگذارید . دقت کنید حرارت زیاد استفاده نکنید تا تخم مرغ ها نپزد و فقط شکر حل بشه.
مرحله 4
دستور تهیه تیرامیسو کلاسیک
450گرم پنیر ماسکارپونه را با 1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل با همزن برقی مخلوط کنید تا یکدست و نرم بشه. سپس زرده تخم مرغ را به پنیر اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا مواد یک کرم نرم و حجیم بشه. 2 پیمانه خامه رقیق را با همزن برقی هم بزنید تا پف کنه و حجیم بشه . می تونید از خامه قنادی هم استفاده کنید.
مرحله 5
دستور تهیه تیرامیسو کلاسیک
قبلا پنیر و تخم مرغ را با هم مخلوط کردیم و یک کرم لطیف بدست اومد ، حالا خامه همزده را که حجیم شده به این کرم اضافه کنید و با یک لیسک آروم هم بزنید تا پف مواد نخوابه بهتره توی 2 مرحله خامه رو اضافه کنید تا همزدن راحت تر باشه و پف خامه نخوابه و یک کرم خامه ای یکدست داشته باشیم.
مرحله 6
دستور تهیه تیرامیسو کلاسیک
نیمی از کرم خامه ای را روی بیسکویت های چیده شده در ظرف بریزید و دوباره باقی لیدی فینگر ها را درون قهوه بغلتانید و روی خامه بچینید. نیمه ی دیگر کرم خامه را روی لایه ی دوم بیسکویت بریزید.
مرحله 7
دستور تهیه تیرامیسو کلاسیک
با یک کاردک سطح روی خامه را تا جایی که میشه صاف کنید تا مسطح باشه سپس با یک سلفون روی ظرف را بپوشانید و ظرف را برای 6 ساعت درون یخچال بگذارید. سپس از یخچال خارج کنید و پودر کاکائو را با یک الک روی سطح کرم بپاشید.
مرحله 8
دستور تهیه تیرامیسو کلاسیک
تیرامیسو شما آماده شده می تونید سرو کنید و یا دوباره در یخچال نگه داری کنید تا زمان سرو خنک باشه.

تگها :
نظرات کاربران

برای ارسال نظر ، وارد حساب کاربری خود شوید
ورود به حساب