طرز تهیه مربای زردآلو
5 (100%) 20 votes

طرز تهیه مربای زردآلو

مواد لازم

  • زردآلو : 1.5 کیلوگرم
  • شکر : 1.5 کیلوگرم
  • جوهر لیمو : 1/2 قاشق مرباخوری

مراحل آماده سازی

مرحله 1
طرز تهیه مربای زردآلو
برای شروع زردآلو هارو بشویید و ضد عفونی کنید. سپس آبکش کنید و صبر کنید تا کاملا خشک بشه.
مرحله 2
طرز تهیه مربای زردآلو
با یک چاقو زردآلو هارو نصف کنید و هسته آنها را در بیاورید حتما این کار را با چاقو انجام بدین تا نیمه های زردآلو صاف و خوشگل بمونه اگه از دست استفاده کنید زرآلو ها له میشه و مربای زشت و شلخته ای خواهید داشت.
مرحله 3
طرز تهیه مربای زردآلو
درون یک کاسه بزرگ یک لایه زردآلو بریزید و یک لایه شکر و همین کارو انجام بدین تا تمام زردآلو و شکر تموم بشه سپس روی کاسه را بپوشانید و ظرف را در یخچال بذارید.
مرحله 4
طرز تهیه مربای زردآلو
برای 8 تا 10 ساعت صبر کنید تا شکر آب زردآلوهارو کاملا خارج کنه یا اصطلاحا زردآلوها آب بندازه.
مرحله 5
طرز تهیه مربای زردآلو
تمام محتویات کاسه را درون قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوش بیاد وقتی جوش اومد برای 5 دقیقه صبر کنید تا مربا بجوشه سپس شعله را خاموش کنید و درب قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا مربا خنک بشه این تایم هرچه طولانی تر باشه بهتره مثلا 10 تا 12 ساعت صبر کنید مربا در همان قابلمه بمونه.
مرحله 6
طرز تهیه مربای زردآلو
وقتی مربا خنک شد دوباره قابلمه را روی حرارت بگذارید و این بار 1/2 قاشق مرباخوری جوهر لیمو اضافه کنید و خیلی آروم مربا را هم بزنید یا با تکون دادن قابلمه جوهر لیمو را در مربا حل کنید مثل قبل صبر کنید تا مربا بجوش بیاد و دوباره 5 دقیقه بجوشه و شعله خاموش کنید. بهتره دوباره درب قابلمه رو بذارید و صبر کنید تا مربا خنک بشه و یکبار دیگه 5 دقیقه مربا را بجوشانید این روش پخت باعث میشه زردآلو له نشه و مربا زرد رنگ بمونه. اگه بعد از 5 دقیقه احساس میکنید زردآلوها سفت هست باز هم شعله را خاموش کنید و درب قابلمه را بذارید، اگه بعد از خنک شدن مربا هنوز دیدن زردآلوها سفت هست دوباره 5 دقیقه بجوشونید چون توی زمان استراحت هم زردآلوها کمی نرم میشه پس میزان نرمی میوه را بعد از خنک شدن تست کنید.
مرحله 7
طرز تهیه مربای زردآلو
قبل از پر کردن شیشه ها ی مربا حتما با آبجوش و نمک اونها رو استریل کنید و صبر کنید تا خشک بشه سپس مربا را درون شیشه بریزید و درب شیشه مربا را محکم ببنید اگه نمیخواین مربا را در یخچال نگهداری کنید حتما با روش کنسرو کردن شیشه های مربای زردآلو را کنسرو کنید تا بتونید در یک کمد نگهداری کنید و هروقت درب یک شیشه را باز کردید حتما دوباره در یخچال بگذارید.

تگها :
نظرات کاربران

برای ارسال نظر ، وارد حساب کاربری خود شوید
ورود به حساب