طرز تهیه نان ابری بدون آرد
5 (100%) 20 votes

طرز تهیه نان ابری بدون آرد

مواد لازم

  • تخم مرغ : 3 عدد بزرگ
  • کرم تارتار : 1/4 قاشق مرباخوری
  • پنیر خامه ای : 55 گرم
  • نمک : 1/4 قاشق چایخوری

مراحل آماده سازی

مرحله 1
طرز تهیه نان ابری بدون آرد
ابتدا مواد لازم رو آماده کنید. حالا فر رو روشن کنید و در دمای 150 درجه سانتیگراد بذارید تا گرم بشه. بعد سینی فر رو با یک ورقه پخت و پز سیلیکونی یا کاغذ روغنی بپوشانید و چرب کنید.
مرحله 2
طرز تهیه نان ابری بدون آرد
زرده و سفیده 3 تا تخم مرغ رو جدا کنید و در دو کاسه جداگونه بذارید.
مرحله 3
طرز تهیه نان ابری بدون آرد
1/4 قاشق مرباخوری کرم تارتار را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید. سفیده ها را با همزن برقی حدود 2 تا 3 دقیقه هم بزنید یا تا زمانی که سفیده پف کند. البته حواستان باشد که حتما در یک جهت هم بزنید تا سفیده تخم مرغ پف کند. برای اینکه مطمئن بشین سفیده به اندازه کافی هم خورده و پف کرده میتونید کاسه رو برگردونید، اگر همان شکل ثابت خودش را حفظ کرد و تکون نخورد دیگر نیازی به هم زدن دوباره ندارد چون هم زدن زیاد هم باعث خراب شدن آن میشود.
مرحله 4
طرز تهیه نان ابری بدون آرد
55 گرم پنیر خامه ای و 1/4 قاشق چایخوری نمک را درون کاسه حاوی زرده تخم مرغ بریزید و هم بزنید تا یکدست شوند.
مرحله 5
طرز تهیه نان ابری بدون آرد
با دقت حدود 1/3 از سفیده های تخم مرغ را به مخلوط زرده اضافه کنید. بعد به کمک یک لسیک به صورت دورانی و به آرومی شروع به مخلوط کردن بکنید. البته اگر سفیده تخم مرغ کامل با زرده مخلوط نشه ایرادی نداره. این کار را ادامه دهید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.
مرحله 6
طرز تهیه نان ابری بدون آرد
این مایه به اندازه 6 تا 8 نان به شما میدهد البته این مقدار بستگی به میزان خمیری که برمیدارید و در سینی فر میذارید دارد. فاصله بین هر نان در سینی فر هم باید بین 6 تا 7 سانتی متر باشد.
مرحله 7
طرز تهیه نان ابری بدون آرد
سینی را برای 25 تا 35 دقیقه در فر بذارید تا زمانی که طلایی شوند. این زمان هم بستگی به اندازه نان های شما دارد ولی بعد از 25 دقیقه حتما حواستان باشد چون ممکن است نون ها بسوزند. بعد از پخت قبل از اینکه اون ها رو از سینی خارج کنید و بر روی قفسه های فلزی بذارید اجازه دهید کمی خنک شوند. شما میتوانید این نون ها رو در یک ظرف در بسته بریزید و تا 3 روز بعد از اونها استفاده کنید و یا اینکه نان ها رو فریز کنید.

تگها :
نظرات کاربران

برای ارسال نظر ، وارد حساب کاربری خود شوید
ورود به حساب