طرز تهیه آب نبات سیب
5 (100%) 20 votes

طرز تهیه آب نبات سیب

مواد لازم

  • شکر : 2 و 1/3 پیمانه
  • آب گرم : 1/2 پیمانه
  • گلوکز مایع : 2 قاشق غذاخوری
  • سرکه سفید : 1 قاشق مرباخوری
  • سیب قرمز : 8 عدد کوچک
  • آب جوش : به مقدار لازم
  • رنگ قرمز خوراکی : 1/2 قاشق مرباخوری

مراحل آماده سازی

مرحله 1
طرز تهیه آب نبات سیب
ابتدا مواد لازم رو آماده کنید.
مرحله 2
طرز تهیه آب نبات سیب
2 و 1/3 پیمانه شکر، 1/2 پیمانه آب گرم، 2 قاشق غذاخوری گلوکز و 1 قاشق مرباخوری سرکه را در یک قابلمه بزرگ بریزید و بر روی حرارت بذارید. به آرومی هم بزنید تا زمانی که شکر خوب حل شود و حواستون باشه که تا قبل از حل شدن شکر نباید به جوش بیاد.
مرحله 3
طرز تهیه آب نبات سیب
وقتی که شکر کامل حل شد، شعله رو زیاد کنید تا تافی بجوش بیاد. با استفاده از دماسنج، دما رو اندازه بگیرید تا موقعی که به دمای 140 درجه سانتی گراد برسد که حدودا 10 تا 20 دقیقه زمان می برد. اگر دماسنج ندارید ، یک فنجان آب سرد بردارید و بعد از اینکه تافی غلیظ شد کمی از تافی رو در آب سرد بریزید. وقتی تافی رو داخل آب سرد ریختید تافی باید جامد شود و هنگامی که تافی رو از آب بیرون میارید تافی باید کمی انعطاف پذیر باشند و شکننده نباشد. اگر تافی نرم است، به پختن ادامه دهید.
مرحله 4
طرز تهیه آب نبات سیب
در حالی که تافی در حال جوشیدن است، سیب ها را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و روی آنها را با آب جوش بپوشانید. بگذارید چند دقیقه بماند، سپس سیب ها رو از آب خارج کنید و با دستمال خوب خشک کنید. آب داغ سطح مومی سیب را از بین می برد. بعد از اینکه سیب ها رو خوب خشک کردید چوب آب نبات وسط سیب ها فرو کنید.
مرحله 5
طرز تهیه آب نبات سیب
سینی فر رو با کاغذ روغنی بپوشونید.
مرحله 6
طرز تهیه آب نبات سیب
پس از آماده شدن تافی، اون رو از روی حرارت بردارید و بذارید 5 دقیقه بماند تا حباب ها از بین بروند. خیلی مهم است که صبر کنید تا همه حباب ها از بین بروند و روی سطح تافی صاف شود، سپس رنگ قرمز خوراکی رو اضافه کنید و به آرومی هم بزنید.
مرحله 7
طرز تهیه آب نبات سیب
در این مرحله باید سریع کار کنید. قابلمه رو کمی کج کنید و سیب ها رو درون تافی فرو کنید. سیب ها رو خوب بچرخونید تا همه جای سیب ها از تافی پوشیده شده باشه. قبل از اینکه سیب ها رو بر روی سینی فر بذارید کمی بالای قابلمه نگه دارید تا تافی اضافی آن داخل قابلمه بریزد. وقتی سیب ها رو داخل سینی فر گذاشتید حدود 20 دقیقه یا بیشتر صبر کنید تا خودش را بگیرد.
مرحله 8
طرز تهیه آب نبات سیب
اگر در حین اینکه سیب ها رو داخل تافی می چرخونید، تافی سفت شد، قابلمه رو دوباره بر روی حرارت بذارید ولی نذارید که تافی بجوشد. اگر بلافاصله سیب های تافی را نمی خورید حتما در سلفون بپیچید.

نظرات کاربران

برای ارسال نظر ، وارد حساب کاربری خود شوید
ورود به حساب