طرز تهیه آسان ژله هندوانه شب یلدا
5 (100%) 20 votes

طرز تهیه آسان ژله هندوانه شب یلدا

مواد لازم

  • هندوانه : نصف 1 عدد متوسط
  • ژله هندوانه : 2 بسته 80 گرمی
  • پودر ژلاتین : 4 بسته 7 گرمی
  • آب گرم : 2 لیوان
  • آب سرد  : 2 لیوان

مراحل آماده سازی

مرحله 1
طرز تهیه آسان ژله هندوانه شب یلدا
سعی کنید از یک هندوانه متوسط استفاده کنید تا بعد از برش ژله هندوانه شما کوچک و قشنگ باشه. پس یک هندوانه متوسط رو بشویید و از عرض نصف کنید. داخل هندوانه رو با یک قاشق بستنی خوری یا اسکوپ میوه آرایی خالی کنید. البته مقداری از گوشت هندوانه رو نگه دارید و تا مرحله سفیدی پوست هندوانه ، اون رو خالی نکنید. بعد از خالی کردن ، هندوانه رو برعکس روی آبکش بذارید تا آب اون بره.
مرحله 2
طرز تهیه آسان ژله هندوانه شب یلدا
برای اینکه بتونیم ژله رو برش بزنیم نیاز داریم که یک ژله خیلی سفت داشته باشیم برای همین من از 160گرم ژله هندوانه بخاطر رنگ و هم طعم هندوانه و برای سفت تر شدن ژله از 28 گرم پودر ژلاتین استفاده کردم. دو لیوان آب گرم رو درون یک کاسه بزرگ بریزید و پودر ژله و ژلاتین رو بریزید و هم بزنید تا ژله حل بشه اگه بعد از چند دقیقه هنوز ژلاتین حل نشده بود ظرف رو روی بخار آب بذارید تا با گرمای آب ، ژلاتین حل بشه در آخر ظرف رو از روی حرارت بردارین و 2 لیوان آب سرد رو اضافه کنید تا دمای ژله کم بشه.
مرحله 3
طرز تهیه آسان ژله هندوانه شب یلدا
کمی صبر کنید تا ژلاتین خنک بشه تا وقتی که توی هندوانه میریزیم باعث پختن هنداونه نشه . وقتی ژله سرد شد اون رو داخل پوست هندوانه بریزید و هندوانه رو درون یک کاسه یا ظرفی که کمک کنه تا هندوانه تکون نخوره قرار بدین و برای 4 تا 5 ساعت در یخچال بگذارید تا سفت بشه. بعد از 5 ساعت هندوانه رو از یخچال خارج کنید و با یک چاقوی خیلی تیز مثل برش های هندوانه برش بزنید

تگها :
نظرات کاربران

برای ارسال نظر ، وارد حساب کاربری خود شوید
ورود به حساب