طرز تهیه پای ژله لیمو
5 (100%) 20 votes

طرز تهیه پای ژله لیمو

مواد لازم

مواد پای
  • بیسکویت خرد شده : 2/3 پیمانه
  • کره ذوب شده : 2 قاشق غذاخوری
  • شکر : 2 قاشق غذاخوری
مواد ژله
  • ژله لیمو : 1 بسته
  • شیر : 1/2 لیوان
  • آب 1.5 لیوان

مراحل آماده سازی

مرحله 1
طرز تهیه پای ژله لیمو
برای شروع فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن کنید. 2/3 پیمانه بیسکویت خرد شده لازم داریم من از بیسکویت پتی بور وانیلی استفاده کردم برای این دسر مناسب تر هست. 2 قاشق غذاخوری کره ذوب شده و 2 قاشق غذاخوری شکر را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید. اگه بیسکویت شما شیرین هست پیشنهاد میدم شکر رو حذف کنید.
مرحله 2
طرز تهیه پای ژله لیمو
داخل یک قالب مینی کیک یا مافین را با اسپری روغن چرب کنید ، این مواد برای 12 مینی کیک کافیست در کف هر قالب مقداری از بیسکویت را بریزید و با نوک انگشت بخوبی فشار دهید تا پرس بشه و برای 10 دقیقه قالب را در فر بگذارید تا بپزد سپس از فر خارج کنید و اجازه دهید تا خنک بشه.
مرحله 3
طرز تهیه پای ژله لیمو
1.5 لیوان آب را روی حرارت گرم کنید و وقتی گرم شد یک بسته ژله لیمو را درون آن بریزید و هم بزنید تا حل بشه. وقتی حل شد کمی صبر کنید تا خنک بشه بعد کم کم 1/2 لیوان شیر را اضافه کنید و هم بزنید.
مرحله 4
طرز تهیه پای ژله لیمو
وقتی پای بیسکویت خنک شده ژله را روی بیسکویت بریزید و برای 2 ساعت قالب را در یخچال بذارید تا ژله سفت بشه بعد از یخچال خارج کنید و با یک سشوار کمی قالب را حرارت بدین و کف قالب را فشار بدین تا از الب خارج بشه اگه از قالب سیلیکونی استفاده کنید خیلی راحت تر هستین ولی من همین قالب رو داشتم و مشکلی هم برای در آوردن پای ژله ای لیمو نداشتم چون چندین بار این کار رو انجام دادم.
مرحله 5
طرز تهیه پای ژله لیمو
برای تزیین هم لیمو را برش های حلقه ای نازک ببرید و هر حلقه را نصف کنید بعد از وسط هر نصفه لیمو با یک چاقو بدون اینکه پوس را ببرید گوشت لیمو را برش بزنید تا مثل من بتونید با یک پیچش روی دسر ها بذارید.

تگها :
نظرات کاربران

برای ارسال نظر ، وارد حساب کاربری خود شوید
ورود به حساب