طرز تهیه بامیه خانگی آسان
5 (100%) 20 votes

طرز تهیه بامیه خانگی آسان

مواد لازم

مواد خمیر بامیه
  • آرد سفید : 1 پیمانه
  • کره : 3 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ : 2 عدد
  • آب : 1 پیمانه
مواد شربت
  • زعفران : 1/4 قاشق غذاخوری
  • آب : 1/2 پیمانه
  • شکر : 1 پیمانه
  • گلاب : 1 قاشق غذاخوری
  • پودر هل : اختیاری
برای پخت
  • روغن برای سرخ کردن

مراحل آماده سازی

مرحله 1
طرز تهیه بامیه خانگی آسان
برای شروع زعفران را با 1/4 پیمانه آب گرم بگذارید دم بیاید.
مرحله 2
طرز تهیه بامیه خانگی آسان
برای درست کردن شربت ، در یک قابلمه کوچک ، 1 پیمانه شکر و 1/2 پیمانه آب را اضافه کرده و می گذاریم تا غلیظ شود. دقت کنید خیلی نجوشد و کاراملی نشه، وقتی تقریبا غلیظ شد ، 1 قاشق غذاخوری گلاب و 3 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را به شربت اضافه کنید و 3 دقیقه دیگر بجوشانید. پس از اتمام ، کنار بگذارید.
مرحله 3
طرز تهیه بامیه خانگی آسان
در یک قابلمه دیگر ، 1 پیمانه آب و 3 قاشق غذاخوری کره اضافه کنید. روی حرارت کم بگذارید و هم بزنید تا کره ذوب شود.
مرحله 4
طرز تهیه بامیه خانگی آسان
حرارت را کم کنید،1 پیمانه آرد را به قابلمه اضافه کنید و از یک لیسک استفاده کنید تا آرد را درون کره مخلوط کنید تا یک خمیر یک دست بدست بیاید. پس از اتمام کار ، شعله را خاموش کنید و بگذارید تا خمیر خنک شود و به دمای اتاق برسد. (اگه زمان کافی ندارید می تونید خمیر را در یخچال خنک کنید اما خمیر نباید سرد بشه پس هر 5 دقیقه خمیر را هم بزنید تا سفت نشه)
مرحله 5
طرز تهیه بامیه خانگی آسان
وقتی خمیر به دمای اتاق رسید ، خمیر را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید و 1 عدد تخم مرغ را به خمیر اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس 1 عدد دیگر تخم مرغ را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا همه چیز با هم ترکیب شود. خمیر بسیار چسبنده است بهتره از یک همزن دستی استفاده کنید. روغن را درون یک تابه بریزید تا داغ شود سپس ماسوله بامیه که به شکل گل هست را درون کیسه قیف بگذارید و خمیر را درون قیف بریزید. بهتره برای تمرین اول درون همون کاسه خمیر امتحان کنید.
مرحله 6
طرز تهیه بامیه خانگی آسان
وقتی روغن کاملا داغ شد البته نباید دود کنید برای امتحان گرمی روغن بهتره یک تکه کوچک از خمیر را درون روغن بریزید اگر شروع به سرغ شدن و تغییر رنگ داد گرمای روغن مناسب هست. قیف را بالای تابه بگیرید و فشار دهید تا خمیر از قیف خارج بشه و به اندازه ای که ارتفاع بامیه را دوست داریدخمیر را با چاقو برش بزنید وقتی کمی بامیه ها برشته شد آن را در روغن بچرخانید.
مرحله 7
طرز تهیه بامیه خانگی آسان
وقتی بامیه ها طلایی شد با یک کفگیر بامیه را از روغن خارج کنید و کفگیر را کمی بالای تابه نگه دارید تا روغن آن گرفته بشه سپس بامیه ها را مستقیم درون شربت بریزید.
مرحله 8
طرز تهیه بامیه خانگی آسان
بعد از 2 تا 3 دقیقه بامیه را از شربت خارج کنید و در ظرف بچینید.

تگها :
نظرات کاربران

برای ارسال نظر ، وارد حساب کاربری خود شوید
ورود به حساب