طرز تهیه خامه قنادی خانگی
5 (100%) 20 votes

طرز تهیه خامه قنادی خانگی

مواد لازم

  • خامه غلیظ (خامه صبحانه هم نزده) : 2 پیمانه 
  • پودر شکر : 2 قاشق غذاخوری
  • وانیل : 1 قاشق مرباخوری

مراحل آماده سازی

مرحله 1
طرز تهیه خامه قنادی خانگی
مواد اولیه رو آماده کنید. دقت کنید نوع خامه انتخابی شما خیلی مهمه ، خامه ی مناسب همین خامه های ساده صبحانه هست و از خامه های پاکتی که معمولا بسته بندی صورتی رنگ داره و کمی همزده هست استفاده نکنید. خامه باید سرد باشه و چند ساعت در یخچال مونده باشه اگه تازه از فروشگاه خریدید بذارید توی یخچال بمونه.
مرحله 2
طرز تهیه خامه قنادی خانگی
برای درست کردن خامه قنادی از کاسه استیل استفاده کنید . سری همزن و کاسه استیل رو برای 10 دقیقه در فریزر بذارید تا خنک بشه . مهم نیست از همزن برقی دستی استفاده کنید یا همزن پایه دار.
مرحله 3
طرز تهیه خامه قنادی خانگی
کاسه و سری همزن را از فریزر خارج کنید و خامه سرد را درون کاسه بریزید برای 30 ثانیه اول با سرعت کم هم بزنید سپس سرعت همزن را زیاد کنید و برای 8 تا 10 دقیقه بدون مکث خامه را هم بزنید تا کمی غلیظ بشه.
مرحله 4
طرز تهیه خامه قنادی خانگی
وقتی کمی غلیظ شد 2 قاشق غذاخوری پودر شکر و 1 قاشق مرباخوری عصاره وانیل یا 1/2 قاشق مرباخوری پودر وانیل اضافه کنید و به همزدن ادامه بدین.
مرحله 5
طرز تهیه خامه قنادی خانگی
همزدن خامه را تا زمانی ادامه بدین که خامه کاملا سفت بشه و اگه با قاشق روی خامه خط بندازید رد قاشق بمونه . وقتی خامه سفت شد اگه تصمیم دارید خامه رنگی استفاده کنید چند قطره رنگ خوراکی روی خامه بریزید و با لیسک آروم خامه رو هم بزنید تا رنگش یکدست بشه . خامه رو تا زمان استفاده در یخچال بذارید تا خنک بمونه.

تگها :
نظرات کاربران

برای ارسال نظر ، وارد حساب کاربری خود شوید
ورود به حساب