طرز تهیه ژله آناناس به شکل مینی کیک
5 (100%) 20 votes

طرز تهیه ژله آناناس به شکل مینی کیک

مواد لازم

  • آب آناناس : 1 پیمانه
  • آب : 1 پیمانه
  • پودر ژلاتین : 20 گرم
  • کمپوت آناناس
  • کمپوت آلبالو یا گیلاس

مراحل آماده سازی

مرحله 1
طرز تهیه ژله آناناس به شکل مینی کیک
1 پیمانه آب را درون قابلمه گرم کنید و 20 گرم پودر ژلاتین درون آن بریزید تا ژلاتین حل بشه حواستون باشه وقتی ژلاتین رو میریزید آب نباید بجوشه پس وقتی آب بجوش اومد شعله رو کم کنید و پودر ژلاتین رو بریزید وقتی ژلاتین حل شد 1 پیمانه آب آناس رو اضافه کنید تا دمای ژله کم بشه . میتونید بجای پودر ژلاتین ساده با ترکیب آب آناناس از پودر ژله آناناس هم استفاده کنید فقط از دو بسته استفاده کنید تا ژله غلیظ و سفت بشه.
مرحله 2
طرز تهیه ژله آناناس به شکل مینی کیک
برای درست کردن این ژله به قالب سیلیکونی نیاز دارم ، به اندازه سایز قالب ، حلقه های آناناس رو برش بزنید تا کف قالب رو کامل بگیره. می تونید از آناناس تازه هم استفاده کنید اما دقت کنید تا آناناس کاملا شیرین باشه چون اگه ترش باشه بخاطر حالت اسیدی که داره نمیذاره ژله سفت بشه.
مرحله 3
طرز تهیه ژله آناناس به شکل مینی کیک
در کف قالب یک حلقه آناناس و یگ عدد گیلاس بدون هسته یا آلبالوی پیوندی بدون هسته بذارید می تونید از میوه تاز ویا از کمپوت استفاده کنید. برای اینکه میوه درون ژله شناور نشه و کف قالب بمونه کمی صبر کنید تا ژله به دمای محیط برسه و کمی غلیظ بشه بعد درون قالب بریزید و قالب را برای 6 ساعت درون یخچال بذارید تا کاملا سفت بشه. همچنین دقت کنید حلقه های آناناس کوچک تر از سایز قالب نباشه و به بدنه قالب فیکس بشه.
مرحله 4
طرز تهیه ژله آناناس به شکل مینی کیک
بعد از 6 ساعت قالب رو از یخچال خارج کنید و ژله هارو از قالب خارج کنید اگه گیلاس های وسط ژله داخل ژله فرو رفته بود می تونید از یک نصف گیلاس استفاده کنید و دوباره روی ژله بذارید تا ارتفاع ژله زیاد بشه من هم همین کار رو کردم تا ظاهر قشنگی داشته باشم.

تگها :
نظرات کاربران

برای ارسال نظر ، وارد حساب کاربری خود شوید
ورود به حساب