طرز تهیه کروسان پچ پچ
5 (100%) 20 votes

طرز تهیه کروسان پچ پچ

مواد لازم

مراحل آماده سازی

مرحله 1
طرز تهیه کروسان پچ پچ
چون درست کردن خمیر حرفه ای کروسان خیلی زمان بر هست در یک دستور دیگه براتون آموزش گذاشتم که می تونید در طرز تهیه خمیر کروسان حرفه ای آموزش رو ببینید. بعد از آماده کردن خمیر آن را از یخچال خارج کنید.
مرحله 2
طرز تهیه کروسان پچ پچ
روی میز را کمی آرد بپاشید و به ابعاد 20 در 110 سانتیمتر خمیر را نورد کنید . احتمال داره چون خمیر 3 روز در یخچال بوده کمی سفت باشه و نورد کردنش سخت باشه پس سعی نکنید زیاد زور بزنید فقط 10 تا 20 دقیقه صبر کنید البته این زمان هم زیاد طول ندید چون خمیر روغن میندازه و باید خمیر سرد باشه. وقتی خمیر شما به اندازه 110 در 20 سانتیمتر رسید ،خیلی آرام و با دقت با کمک دست خمیر را به اندازه چند سانتیمتر از روی میز کار بلند کنید تا اجازه دهید که به طور طبیعی از هر دو طرف خودش جمع بشه اینجوری وقتی برش میزنید ، خمیر کوچک نمی شود. نوار خمیر شما باید به اندازه کافی بلند باشد تا به شما اجازه دهد تا انتهای آن را صاف کنید و هنوز حدود 100 سانتی متر باقی بماند.
مرحله 3
طرز تهیه کروسان پچ پچ
با کمک یک خطکش و پیتزابر یا چاقو از طرف بالای طول خمیر را به فواصل 12.5 سانتیمتری علامت بزنید و از طرف پایین ابتدا یک علامت 6.25 سانتیمتری بزنید و بعد هر فاصله را 12.5 سانتیمتر بزنید و از نقطه هایی که علامت زدید خمیر را مورب به شکل مثلث برش بزنید
مرحله 4
طرز تهیه کروسان پچ پچ
حالا با نوک چاک یا پیتزا بر یک شکاف به اندازه 1.5 سانتیمتر در پایین مثل تصویر ایجاد کنید ، دقت کنید خیلی بیشتر نشه.
مرحله 5
طرز تهیه کروسان پچ پچ
بعد از اینکه شکافی را در وسط ضلع پایین مثلث ایجاد کردید ، سعی کنید دو لبه را با دستان خود به سمت بیرون مثلث رول کنید. همچنین در ابتدای رول کردن خمیر کمی فشار دهید تا لایه ها به هم بچسبند (اما نه به اندازه ای که لایه ها به هم پرس بشه و شکلش رو از دست بده).
مرحله 6
طرز تهیه کروسان پچ پچ
وقتی کل خمیر را رول کردید نوک مثلث را کمی فشار بدین و زیر خمیر قرار بدین تا رول باز نشه می تونید دو طرف خمیر کروسان را به داخل فرم بدین و یا ساده رول کنید.
مرحله 7
طرز تهیه کروسان پچ پچ
رول های کروسان را روی سینی فر بچینید و بین کروسان ها فاصله بگذاردید تا هنگام پخت به هم نچسبند سپس یک عدد تخم مرغ را با 1 قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید و با قلمو روی کروسان ها بمالید. روی خمیر را یک کیسه بگذارید و اجازه بدین برای 30 دقیقه خمیر در دمای 25 درجه سانتیگراد اتاق استراحت کند.
مرحله 8
طرز تهیه کروسان پچ پچ
فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه زمانیکه فر آماده شد دوباره روی کروسان ها تخم مرغ بمالید و آنها را برای 20 دقیقه در فر بگذارید.
مرحله 9
طرز تهیه کروسان پچ پچ
ممکنه بسته به نوع فر شما 180 درجه برای پخت زیاد باشه پس بعد از 10 دقیقه به کروسان ها سر بزنید و اگه دیدید داره قهوه ای میشه دمای فر رو کم کنید می تونید تا 150 درجه سانتیگراد دما رو کم کنید .
مرحله 10
طرز تهیه کروسان پچ پچ
زمانیکه کروسان ها پف کرد و روی آن کاملا قهوه ای شد آنها را از فر خارج کنید و روی یک شبکه توری بچینید تا خنک بشه. زمانیکه کروسان ها خنک شد می تونید مربا یا سس شکلات را با قیف از قسمت زیرین کروسان داخل آن تزریق کنید.

تگها : کروسان
نظرات کاربران

برای ارسال نظر ، وارد حساب کاربری خود شوید
ورود به حساب