طرز تهیه ترافل شکلات سفید
5 (100%) 20 votes

طرز تهیه ترافل شکلات سفید

مواد لازم

مواد ترافل
  • شکلات سفید بافت نرم : 1 پیمانه
  • کره : 70 گرم
  • خامه غلیظ : 3 قاشق غذاخوری
  • نمک : نوک قاشق چایخوری
  • سیروپ : 1 قاشق غذاخوری (اختیاری)
  • پودر قند : 1/2 پیمانه
مواد تزیین
  • شکلات سفید مخصوص روکش : 400 گرم
  • مغز آجیل خرد شده
  • پرک بادام
  • پودر نارگیل

مراحل آماده سازی

مرحله 1
طرز تهیه ترافل شکلات سفید
برای شروع مواد را آماده کنید . برای درست کردن شکلات همیشه قبل از شروع کار شکلات باید به دمای محیط رسیده باشه پس اگه شکلات را در یخچال نگهداری میکنید 1 ساعت قبل از یخچال خارج کنید ، 1 پیمانه شکلات سفید بافت نرم را با چاقو کاملا خرد کنید . من از شکلات سری C استفاده کردم.
مرحله 2
طرز تهیه ترافل شکلات سفید
3 قاشق غذاخوری خامه و 70 گرم کره و کمی نمک درون کاسه بریزید و روی بخار آب بگذارید تا گرم بشه وقتی گرم شد شکلات خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب بشه ، برای ذوب کردن شکلا قبل از اینکه تمام شکلات ذوب بشه باید از روی حرارت بردارید و اجازه بدین باقی تکه های شکلات با حرارت مواد ذوب بشه. می تونید شکلات را در ماکروویو هم ذوب کنید برای این کارهر 30 ثانیه باید شکلات را هم بزنید و حدود 90 ثانیه برای این مقدار مواد کافی هست.
مرحله 3
طرز تهیه ترافل شکلات سفید
اگه دوست دارید یک طعم به شکلات بدین میتونید از سیروپ های قنادی استفاده کنید مثل سیروپ وانیل ، کارامل ، نعنا و هر طعمی که دوست دارید ولی این مرحله کاملا اختیاری هست. اگه از سیروپ استفاده میکنید وقتی شکلات کاملا ذوب شده سیروپ را اضافه کنید و کاملا هم بزنید .
مرحله 4
طرز تهیه ترافل شکلات سفید
روی ظرف را با سلفون بپوشانید ، وقتی سلفون را روی ظرف میکشید سلفون را روی مایه ترافل بچسبانید تا لایه رویی مایه ترافل مثل پوسته سفت و سخت نشه . ظرف شکلات را برای حداقل 2 ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا خودش رو بگیره.
مرحله 5
طرز تهیه ترافل شکلات سفید
وقتی مایه ترافل خودش رو گرفت ظرف را از یخچال خارج کنید و به اندازه یک قاشق مربا خوری از ترافل بردارید .
مرحله 6
طرز تهیه ترافل شکلات سفید
کمی پودر قند در دستان خود بریزید و با دست سعی کنید توپ های ترافل را فرم بدید و شکل یکدستی و گردی بگیره.
مرحله 7
طرز تهیه ترافل شکلات سفید
ترافل ها را درون یک سینی که فویل یا کاغذ روغنی گذاشته اید بگذارید و تا زمانی که روکش ترافل را درست کنیم آنها را در یخچال بگذارید.
مرحله 8
طرز تهیه ترافل شکلات سفید
شکلات سفید بافت سخت را درون ظرف بریزید و برای 30 ثانیه در ماکروویو بگذارید . این شکلات مخصوص روکش کردن هست و بافت سفت تری داره ، باعث میشه روکش ترافل که یک لایه نازک هست سفت بشه. من از شکلات سری M استفاده کردم. می تونید این شکلات را هم روی بخار آب ذوب کنید.
مرحله 9
طرز تهیه ترافل شکلات سفید
ترافل ها را از یخچال خارج کنید و به کمک یک چنگال و یا هر ابزاری که راحت باشید ترافل را درون شکلات روکش ذوب شده فرو کنید و چند ثانیه نگه دارید سپس از ظرف شکلات خارج کنید و کمی روی ظرف نگه دارید تا شکلات اضافه از روی ترافل شره کنه و با یک حرکت دورانی شره شکلات را قطع کنید و ترافل را درون ظرف بگذارید .
مرحله 10
طرز تهیه ترافل شکلات سفید
وقتی هنوز روکش شکلات گرم هست مقداری از مواد برای تزیین بریزید . مقداری آجیل خرد شده یا پرک بادام یا پودر نارگیل روی ترافل ها بریزید و سعی کنید در چند شکل مختلف داشته باشیم. روکش روی ترافل کمک میکنه تا بتونیم این ترافل ها را در دمای اتاق هم نگهداری کنیم چونکه بافت سفتی داره به راحتی شل نمیشه اما اگه دمای خونه خیلی گرم هست و برای نگهداری طولانی بهتره توی یخچال ازش نگهداری کنید.

تگها :
نظرات کاربران

برای ارسال نظر ، وارد حساب کاربری خود شوید
ورود به حساب