کاهش وزن با روش تنفس صحیح

کاهش وزن با روش تنفس صحیح

تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که تنفس صحیح عامل عمده کاهش وزن است! خیلی از افراد برای کاهش وزن خود، کارهای زیادی انجام میدهند. چربی را از وعده های غذایی خود حذف می کنند، به غذای که میخورند توجه می کنند، میزان کالری دریافتی شان را حساب میکنند و... با این حال به یک عامل عمده که موجب سوخت و ساز سلول ها و تامین انرژی بدن می شود بی اعتنا هستند.

 

دکتر لارنس لمب می گوید: خیلی عجیب است که ما هر آنچه وارد بدنمان می کنیم کنترل و بررسی کرده، ولی اصلا توجه نداریم که این مواد چگونه از بدن ما خارج می شود. توجه کنید وقتی ماشین تان خراب می شود سرخود از نوع دیگری بنزین یا روغن موتور استفاده نمی کنید، بلکه آن را پیش مکانیک برده تا تعمیرش کند. در واقع شما به کانون مشکل توجه کردید سیستمی که به بنزین یا روغن موتور نظارت دارد. در حقیقت برای کاهش وزن، اول به دنبال کانون مشکل باشید. شاید مشکل به دلیل کاکرد بدنی تان باشد.

 

کاهش وزن با روش تنفس صحیح. بدن ما سه چیز را پردازش می کند: غذا، مایعات، اکسیژن. هرچند که ما از غذا و مایعات لذت بیشتری میبریم، در واقع این اکسیژن است که مواد سوختی بدن را تامین میکند. اکسیژن از طریق فرایندی به نام اکسیداسیون، از لحاظ شیمیایی ، غذا و مایعات را به انرژی تبدیل می کند. این گرمای اکسیژن است که ماهیچه بدن را منبسط و منقبض می کند، سلول ها را ترمیم می کند و غذا را به مغز می رساند و حتی می تواند اعصاب شما را آرام تر کند.

 

اگر به لغت نامه نگاه کنید، لغت food (غذا) به معنی هرچیزی است که وارد بدنتان می شود و باعث رشد و بقای شما شده. پس اکسیژن هم حکم غذا را دارد و هم مواد سوختی برای سلول ها به حساب می آید. با این حال ما نفس کشیدن را دست کم میگیریم و اصلا به مشکلات وزنی بدن ربط نمی دهیم. وقتی شما به اندازه کافی اکسیژن به بدن نمی رسانید، در واقع سلول های شما هر چقدر هم تلاش کنند نمی توانند به طور مناسب غذا را پردازش کنند و این موضوع باعث می شود که انرژی شما تمام شود در نتیجه کارکرد بدنتان کند می شود و در نهایت باعث افزایش وزن تان می شود.

 

تنفس ابزار عمده ای برای پاکسازی بدن به حساب می آید. بدن ما هر روز صدها بیلیون سلول قدیمی را میسوزاند. این سلول ها سمی هستند و باید از بدن خارج شوند. البته این امری عادی و طبیعی در روند بدن است و جای نگرانی ندارد ، مگر بنا به دلایلی بدن نتواند این مواد زائد را دفع کند. این مشکل زمانی ایجاد می شود که ما به حد کافی اکسیژن نگیریم و تا زمانی که ما به طور صحیح نفس بکشیم اکسیژن کافی وارد بدنمان می شود و به حد کافی انرژی برای دفع مواد زائد وجود دارد. دقت کنبد بدن میتواند غذا و مایعات را در خود ذخیره کند ولی اکسیژن را نمی تواند، بنابراین ما باید همواره سلول های بدن را سرشار از اکسیژن تازه کنیم. در واقع یکی از دلایل عمده که ورزش باعث سوختن چربی می شود افزایش میزان اکسیژن و رسیدن آن ها به سلول ها است.

آخرین دستور پخت ها