تغذیه شما صحیح می باشد یا سوء تغذیه دارید؟

تغذیه شما صحیح می باشد یا سوء تغذیه دارید؟

سفره ی غذای شما وضعیت تغذیه شما را توصیف می کند. در صورتی که شما بیش از حد گرسنگی تحمل کنید و یا غذای مفید نخورید، مواد مغذی یا کالری لازم برای سطح سلامت بدن را دریافت نمی کنید و دچار سوء تغذیه می شوید و به مرور زمان این سوء تغذیه باعث آسیب جدی بر اندام های بدن می شود.

برخی دلایل بروز سوء تغذیه:

  • اختلال در تغذیه و کاهش خوردن
  • کمبود مواد مغذی در تغذیه
  • بیماری و اختلالات در سوخت و ساز بدن

برای داشتن یک بدن و زندگی سالم باید تغذیه مناسب و روند زندگی سالمی در پیش بگیریم. مواد غذایی مغذی را بشناسیم ودر وعده های غذایی روزانه خود قرار دهیم.

این روز ها در شبکه های مجازی اخبار متفاوتی گاهی با پشتوانه تحقیقات پژوهشی موسسات معتبر درباره بایدها و نبایدهای غذایی مطرح می شود که مواد غذایی پر مصرف برای سلامت انسان مضر شناخته می شود. شما هم آن ماده غذایی را از برنامه غذایی خود دور می اندازید و مدتی بعد در خبری دیگر می شنوید که آن ماده غذایی براساس تحقیقی جدید بسیار هم مفید شناخته شده! اینکه چه تصمیمی باید گرفت بسیار مسئله سختی می باشد که نیاز به دانش و علم تغذیه دارد. ما در همیارپز تلاش می کنیم دانش شما را در علم تغذیه افزایش دهیم.

رژیم غذایی سالم، مقادیر کافی ز مواد غذایی مورد نیاز بدن را شامل می شود. حالا مقدار کافی چه میزان می باشد.

رایج ترین مقادیر توصیه شده بر اساس جدول RDA حد مجاز دریافت روزانه مواد غذایی که مخفف Recommended Dietary Allowance (مصرف روزانه‌ی توصیه شده ماده در رژیم غذایی) است و برای مواد غذایی مختلف (مانند عناصر شیمیایی و ویتامین‌ها) تعریف می‌شود.

جدول RDA به منظور سهولت در برنامه غذایی برای چند روز، طراحی شده است. جیره بندی مواد غذایی به شکلی است که حتی اگر میزان مصرف یک ماده ی غذایی در طول روز، بیشتر از روز دیگر شود، باز هم میزان استانداردی از مواد غذایی در طی چند روز به بدن تان خواهد رسید.

 

آخرین دستور پخت ها