چگونه وزنی ایده آل داشته باشیم؟

چگونه وزنی ایده آل داشته باشیم؟

چگونه وزنی ایده آل داشته باشیم؟ وزارت کشاورزی و اداره بهداشت همواره توصیه هایی برای محدود کردن میزان مصرف چربی، کلسترول، خوردن مقادیر بیشتری فیبر غذایی، دقت در مصرف میزان قند و نمک، خوردن وعده های غذایی منظم برای حفظ تعادل در میزان قند خون را پیشنهاد می کند.

 

همچنین این عقیده که می گوید نباید غذاهای خوشمزه و اشتهاآور را خورد رد می کند. قاعده اصلی این است که هرچند وقت یکبار از زندگی لذت ببرید و بعد آن را جبران کنید: بقیه روزها را به ورزش منظم خود ادامه دهید و به سراغ رژیم های غذایی سالم با مواد خوشمزه، کم چرب و یا بدون چربی خود بازگردید. همچنین برخی مواد غذایی مقادیر زیادی مواد مغذی در هر کالری دارند که به مواد غذایی متراکم معروف هستند و همان طور که انتظار دارید، رهنمود های تغذیه، انتخاب گروه مواد غذایی متراکم را با هدف کسب کالری مورد نیاز روزانه و محدود کردن میزان مصرف مواد غذایی سرشار از چربی های اشباع شده ، چربی ترانس، کلسترول و نوشیدنی ها توصیه می کند.

 

در صورتی که کالری دریافتی از غذا، بیشتر از میزان مورد نیاز اندام های داخلی بدن برای انجام فعالیت های روزانه باشد، کالری اضافی به شکل چربی در بدن ذخیره می شود. عکس این قضیه نیز اتفاق می افتد. اگر انرژی مصرفی تان در روز بیشتر از انرژی دریافتی از غذا باشد انرژی مورد نیاز را از ذخایر چربی می گیرد و لاغر میشوید.

 

پس از آن که تصمیم به فعالیت کردید، رهنمود های تغذیه می گویند هر روز آن را ادامه بدهید. طبق رهنمودها می توانید:

  • با انجام روزانه 30 دقیقه فعالیت های فیزیک سبک (پیاده روی تند)، نتایج خوبی کسب کنید.
  • برای مدیریت وزن تان و پیشگیری از افزایش تدریجی آن چند روز در هفته را به مدت 60 دقیقه به فعالیت های سبک تا سنگین اختصاص دهید.
  •  

همچنین ورزش علاوه بر کاهش وزن باعث رشد عضلات، استحکام استخوان، تقویت عملکرد مغز و ... میشود.

همچنین باید به این مورد توجه داشته باشید که کاهش وزن امری تدریجی است و نباید به تبلیغات گمراه کنننده مثل ( کاهش 15 کیلوگرم در 15 روز) توجه کنید. هدف بلند مدتتان باید کم کردن 10 درصد از کل وزن خود در شش ماه باشد. کاهش وزنی معادل 255 تا 900 گرم در هفته روشی ایمن و عملی است، به عبارت دیگر همواره باید از رژیم های غذایی متعادل پیروی کنید.

آخرین دستور پخت ها