هرم غذایی چه کاربردی در زندگی ما دارند؟

هرم غذایی چه کاربردی در زندگی ما دارند؟

هرم غذایی چه کاربردی در زندگی ما دارند؟ هرم های غذایی از گروه های مختلف مواد غذایی تشکیل شده است که با قرار گرفتن در کنار هم، رژیم غذایی سالمی را ارائه می دهند. پیام اصلی تمام توصیه های مربوط به انتخاب مواد غذایی سالم در یک جمله خلاصه می شود: هیچ ماده غذایی نه خوب است نه بد. مهم ترین اصل، مقدار مصرف ماده ی غذایی و دفعات خوردن آن است.

 

سه پیام اصلی هرم غذایی عبارت است از:

تنوع: چون هیچ یک از مواد غذایی به تنهایی نمیتواند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند، به همین خاطر هرم غذایی از چندین گروه مختلف ماده ی غذایی تشکیل شده است.

تعادل: وجود مقادیر مختلف مواد عذایی، تعادل موجود در یک رژیم سالم را نشان می دهد؛ یعنی از تمام مواد غذایی به یک میزان استفاده شود.

تعدیل:  مقدار بعضی از مواد غذایی هرم، نسبت به بقیه مثل چربی ،شیرینی، نمک و روغن کمتر است که این مورد نشان دهنده ی این است که مصرف کمتر آن ها برای سلامت بدن مفیدتر است.

 

هرم راهنمای تغذیه، مصرف غذا و میان وعده ها را به حد تعادل می رساند. میتوانید هر وعده را یک هرم غذایی کوچک در نظر بگیرید تا ارزش غذایی آن را هنگام تهیه در آشپزخانه افزایش دهید. در مورد میان وعده ها نیز، استفاده از مواد غذایی متناسب با هرم راهنمای تغذیه امکان پذیر است. برای نمونه مصرف میوه و سبزیجات برای میان وعده انتخاب مناسبی است؛ اما مجبور نیستید فقط سیب و هویج خام بخورید. هرم غذایی خوردن میوه و سبزیجات را پیشنهاد می کند ولی به خام خواری تاکیدی ندارد.

 

کاربرد هرم غذایی در این است که به شما اجازه می دهد مواد غذایی دلخواهتان را بخورید البته تا وقتی که توصیه های مربوط به میزان مصرف هر ماده و دفعات مجاز آن را رعایت کنید. بنابراین می توانید به کمک هرم غذایی همه چیز در رابطه با تغذیه را به خوبی کنترل کنید.

آخرین دستور پخت ها