استیک ریب آی Rib-eye Steak چیست ؟

استیک ریب آی Rib-eye Steak چیست ؟

استیک ریب آی Rib-eye Steak چیست ؟

استیک ریب آی گوساله Rib-eye Steak یکی از بهترین استیک های موجود در بازار به حساب می آید. این برش از گوشت یک برش از بالای دنده ، بین گردن و کمر گاو یا گوساله هست است. بخاطر اینکه این قسمت از اندام گاو کمترین تحرک را دارد ، بسیار نرم هست و همین طور به دلیل داشتن چربی درون بافت گوشت ، هنگام پخت یک استیک غنی از طعم و مزه ، آبدار و لطیف خواهیم داشت.

 

188-002

 

چطوری استیک ریب آی بخرم ؟

نام ریب آی اصطلاح جهانی هست ولی شاید توی ایران قصابی ها این اصطلاح را بلد نباشند پس برای خرید می تونید بگید استیک دنده که احتمالا یک برش از گوشت با استخوان به شما می دهند ، می تونید خودتون استخوان دنده را جدا کنید و یا با همان استخوان بپزید ، روش های مختلفی برای پخت استیک ریب آی بهتون یاد میدم که هم با استخوان باشه و هم بدون استخوان ، البته بهتره موقع خرید تصاویر این مطلب رو هم نشون بدین تا قصاب بهتر بتونه متوجه بشه کدوم قسمت رو می خواهید. البته در کشور های دیگه نیز استیک ریب آی به نام های Beauty Steak ، Delmonico Steak ، Entrecôte ، Market Steak ، Spencer Steak و Scotch Fillet هم نامیده میشه.

 

188-0001

چطوری استیک ریب آی رو نگه دارم ؟

اگه روزی که استیک ریب آی رو خریدید نخواستید این استیک رو درست کنید . می تونید در صورتی که بسته بندی کاملا پوشیده هست تا 3 روز گوشت استیک رو در یخچال نگه داری کنید و اگه مدت بیشتری می خواهید ازش نگه داری کنید می تونید تا 6 ماه فریز کنید بعد از یخ زدایی موقع پخت تغییری نمیکنه فقط مهمه که برای یخ زدایی از قرار دادن گوشت در آب گرم استفاده نکنید یا از ماکروویو استفاده کنید و یا از شب قبل در یخچال بگذارید و یا در دمای محیط بگذارید تا یخ زدایی بشه.

 

 

  • 35 دقیقه
  • 4 نفر
  • 15 دقیقه

دستور پخت استیک سوخاری گوشت گوساله با سس سفید گریوی یک غذای مکزیکی می باشد که به روش سوخاری کردن مرغ درست می شود و در مکزیک با اینکه در غذا مرغ نیست معروف به استیک مرغ سوخاری هست و با سس سفیدی که سرو می شود یک غذای بسیار محبوب هست. دستور پخت استیک

  • 20 دقیقه
  • 2 نفر
  • 10 دقیقه

استیک فلفل (Steak au Poivre) یک دستور پخت کلاسیک استیک فرانسوی است که به شما یک استیک با رویه کاملا پخته شده که پوشیده شده از فلفل سیاه خورد شده است و همراه با سس خامه ای غلیظ و طعم دار سرو می شود. 

برای درست کردن این استیک شما می توا

  • 15 دقیقه
  • 6 نفر
  • 10 دقیقه

استیک دنده یا استیک ریب آی نرم و خوشمزه است ، طرز تهیه استیک تنوری با ادویه تند تنوری استیک یک بشقاب با طعم قوی و تندی به شما میده البته از این روش مزه دار کردن می تونید برای هر برش استیکی استفاده کنید. می تونید این ادویه تند تنوری را آماده ک

آخرین دستور پخت ها